Algemene voorwaarden

"Mensentaal"

Voor iedereen die houdt van kort en simpel hebben we onze algemene voorwaarden in mensenaal neergepend wat gemakkelijk is zowel voor jullie als voor ons. Met al die juridische complexiteit waar we telkens het woordenboek moeten bovenhalen is niemand gediend.  Vandaar ons principe "KISS" - keep it short and simple !

Definities

Onze bedrijfsfilosofie

Artikel 1.

Wat is voor ons belangrijk!

  • de Klant  is Koning.
  • onze Service is onze obsessie.
  • Professionaliteit is onze specialiteit.

Identiteit van de onderneming

Artikel 2

  • BVBA CASA CLOVIS RUITERSPORT
  • uitbatingszetel te 8560 WEVELGEM, Menenstraat nr.372
  • BTW nr: BE.05.37.241.725

U kunt ons zo bereiken:

  • Bellen: +32 (0) 56 323445
  • Mailen: info@casaclovis.be
  • Langskomen: Menenstraat nr.372 te 8560 WEVELGEM

Bekijken: www.casaclovis.be
Vriend worden op Facebook/ Casa clovis ruitersport

We zijn 6 dagen per week telefonisch bereikbaar:

  • Maandagvoormiddag gesloten - namiddag open van 13.30 tot 18.30  uur
  • Dinsdag t/m Zaterdag van 09.00 uur tot 18.30 uur
  • Komt u langs? Super! Bekijk wel even onze Openingsuren:
Maa:
13.30 - 18:30
Di:
09:00 - 18:30
Woe:
09:00 - 18:30
Don: 09:00 - 18:30
Vri: 09:00 - 19:00
Zat:
09:00 - 18:30
Zon: Gesloten


Toepasselijkheid

Artikel 3.

  • Wij brengen deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht. Er staat namelijk in wat wij voor u betekenen en wat onze verplichtingen zijn, maar ook wat we van u verwachten. Dit geldt natuurlijk enkel en allen als u iets bij ons koopt of hebt gekocht.
  • Wij leveren in België, Nederland en Frankrijk.
  • Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet u 18 jaar oud zijn. Als u geen 18 bent, vragen we u om de bestelling door u ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige zullen we deze bestelling helaas moeten weigeren.
  • Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als definiteive aanvaarding van onze algemene voorwaarden die steeds beschikbaar zijn via onze website en die u trouwens aanvinkt als gelezen of kennisgenomen vooraleer u uw bestelling kan afronden.
  • Deze algemene voorwaarden kan u ten allen tijde downloaden van de site, opslaan of afdrukken. We raden u overigens aan om dit altijd te doen.

Het aanbod

Artikel 4.

We zeggen u altijd hoe de vork aan de steel zit.  Geen katten in zakken. Wanneer en hoe u iets kunt kopen, wat het kost en of u het kunt ruilen zal nooit onduidelijk zijn. Daar proberen wij ons handelsmerk van te maken.

De overeenkomst

Artikel 5.

  • U doet online zaken met ons in een veilige web omgeving. Daar zetten onze IT-personen iedere dag hun beste beentje voor.
  • Als u een bestelling bij ons plaatst, krijgt u daarvan bevestiging per e-mail.  Jouw bestelling is afgerond en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we voor jouw betalingstransactie met krediet- of debetkaarten, de goedkeuring door de uitgever van de kaart hebben ontvangen . We aanvaarden Bancontact/Mister Cash, , Visa, MasterCard, Carte Bleu, tegen rembours of contant bij afhaling in de winkel. Indien de uitgever van u kaart weigert om in te stemmen met u betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
  • Wij voegen alle informatie en gegevens die u nodig hebt bij uw bestelling, maar het meeste vind u ook op onze site. Zorg dat u de betalingsbevestiging goed bewaart.

Herroepingsrecht

Artikel 6.

  • Hebt u het product toevallig verkeerdelijk besteld en u hebt het in nieuwstaat bewaard, of er is gewoon iets mis, dan mag u het binnen 14 dagen na ontvangst gratis terugsturen. We sturen u een nieuw product of u ontvangt uw betaling binnen 3 werkdagen terug.
  • Een woordje uitleg is wel altijd handig. Goede afspraken maken goede vrienden ... toch?

Verplichtingen tijdens bedenktijd

Artikel 7.

Tijdens de bedenktijd mag u het product enkele uitpakken of gebruiken zoals u dat in de winkel zou doen. Gebruikt u het product zodanig dat het niet meer in 'winkelstaat' is, dan kan het zo zijn dat u minder of geen geld voor het product terugkrijgt.

Verzendkosten in geval herroeping

Artikel 8.

Terugsturen van producten zoals hiervoor vermeld naar Casa Clovis Ruitersport is altijd gratis.

Verplichtingen van Ruitersport Casa Clovis bij herroeping

Artikel 9.

Zodra jij binnen 14 dagen bij ons aangeeft iets terug te willen sturen, doen wij dit:

  • We sturen na ontvangst van jouw aanvraag een bevestiging, en;
  • We sturen u een nieuw product of u ontvangt uw betaling binnen 3 dagen terug.
  • Kortom, we spelen kort op de bal en zorgen dat elke partij gelukkig is met de oplossing die wordt vooropgesteld.

Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 10.

U begrijpt vast dat u in de hierna vermelde artikelen niet kunt terugsturen:

  • Voedingswaren, supplementen of onderhoudsproducten waarvan de originele leverancier verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend en niet meer kan worden gesloten om terug een nieuwstaat te waarborgen.
  • Kledij die is gedragen kan gewoon om hygiënische redenen niet worden geruild.
  • Cadeaubonnen

De prijs

Artikel 11.

  • Zie artikel 4.
  • Er is geen verschil tussen de prijzen in onze winkel en op onze website.
  • Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw en alle wettelijke bijdragen.
  • Normale verzending is altijd gratis.
  • Kiest u voor BPOST express zending, dan komt er 9,95 euro verzendkosten bij.
  • Kiest u voor KIALA
  • Kiest u voor GLS.
  • Bij afhalen in de winkel komen er uiteraard geen kosten in aanmerking.

Conformiteit en Garantie

Artikel 12.

  • Zie artikel 4.
  • U hebt recht op een correcte aankoop. Is er toch iets mis, dan lossen we het voor u op ook al ligt de fout niet bij ons. We nemen altijd onze verantwoordelijkheid.

Levering en uitvoering

Artikel 13.

  • Wij doen ons best om uit te blinken in dienstverlening. Dat is een van onze stokpaardjes.
  • Als u dinsdag t/m zaterdag voor 18.30 uur iets via de webshop bestelt, wordt de verzending de dag nadien al geregeld met het postorderbedrijf. U ontvangt uw bestelling een dag later. Uitzonderingen op onze bezorging worden aangegeven bij het product.  Als de bezorging van het product langer duurt of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoort u dat zo snel mogelijk. Op dat moment kunt u afzien van uw aankoop. Als u van tevoren al had betaald, krijgt u uw betaling binnen 3 dagen teruggestort.
  • Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijgt u uw geld terug, of bieden we u een goed alternatief aan.
  • In principe zullen alle artikelen die zijn uitgeput online van de webshop verdwijnen.  Zodra ze terug ter beschikking zijn zullen ze terug aangeboden worden.
  • Als een product beschadigd of gewoon zoek raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.
  • Wij regelen in voorkomend geval deze zaak rechtstreeks met het postorderbedrijf die wij voor de verzending hadden ingehuurd en wordt u zo snel als mogelijk een nieuw product toegestuurd.

Betalen

Artikel 14.

  • Als wij u vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst uw bestelling in orde.
  • Klopt iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan weten via het contactformulier.
  • We aanvaarden alle betaalmiddelen die op onze website staan genoemd.

Overmacht

Artikel 15.

  • Als er sprake is van een overmacht kan het zijn dat wij onze verplichtingen naar u toe niet kunnen waarmaken. Dat verneemt u zo snel mogelijk. Zodra deze situatie voorbij is zullen we onze afspraak zo snel als mogelijk nakomen. Als dat toch te lang duurt kan u afzien van uw aankoop. Als u van tevoren al had betaald, krijgt u uw betaling binnen 3 dagen terug.
  • Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle waardoor we richting jou onze beloftes niet kunnen waarmaken. Hieronder vallen stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

Intellectuele eigendom

Artikel 16.

  • Onze website, logo's, teksten, foto's, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door copyrights.

Dit betekent dat u ons logo, website, foto's, namen, teksten, kleurencombinatie etc. niet mag kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande toestemming.

Klachtenregeling

Artikel 17

  • Hebt u een klacht dan proberen wij onmiddellijk een oplossing voor u te vinden?
  • Als u namelijk een klacht hebt, laat u ons dat zo snel weten. Omschrijf uw probleem zo duidelijk mogelijk, zodat wij gepast kunnen reageren.
  • Uw klacht wordt behandeld zodra wij er van in kennis worden gesteld. We helpen u direct, of u hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.
  • Mocht de klacht ontaarden in een geschil dan is enkel de rechtbank van West-Vlaanderen bevoegd.

Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 18.

Dit zijn de algemene voorwaarden. Als wij in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vindt u dat terug op onze website.  Aanpassingen zullen ook worden vermeld in onze nieuwsbrieven. Veranderingen zullen ook nooit in het nadeel zijn van de klant.

Nieuwsbrieven / klanteninfo

Artikel 19

Wij houden eraan om onze klanten permanent op de hoogte te houden van alle beslissingen die binnen het bedrijf worden genomen en die rechtstreeks te maken hebben met de klant.

Op de nieuwsbrief kunt u zich inschrijven via de website.  Op die manier mist u niets van hetgeen voor u als klant belangrijk kan zijn.

Bescherming van de privacy

Artikel 20

Als bedrijf staan wij borg dat uw private gegevens enkel in onze databank zullen worden bijgehouden en deze niet zullen doorgegeven worden aan derden.

Schrijf u in op onze nieuwsbrief

Ontvang maandelijks gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!